marți, 26 ianuarie 2010

Perle de la Danut

-Ce ai invatat azi la gradinita, Danut?
-Despre animalele domestice...
-Adica?
-Cele care traiesc pe langa casa omului.
-Bravo! Si ce animal domestic cunosti tu?
-Gaina! zice el fericit
-Bravo, si altul?
-...cocosul...
-Am inteles astea, toate pasarile din gospodarie, gaini, rate, gaste, curci, etc... Zi-mi si unele cu blana..
Se gandeste el un pic si zice:
-Iepurele???
-Sigur ca da. Altele ar mai fi pisica, cainele, nu-i asa? Dar unul cu...sorici?
-Soarecele! spune el fara nici o ezitare.


Incurajata de succesul acestei lectii, peste cateva zile trec mai departe si gasim intr-o enciclopedie pentru copii ceva despre mamifere. Acolo explicatia simpla, clasica: nasc puii vii si-i hranesc cu lapte. Si in continuare ursuletul care povestea afirma: "si tu esti un mamifer!". Convinsa ca prin acesta afirmatie am eliminat specia umana din discutie, eu trec mai departe:
- Tu ce mamifer mai stii?
- ....
- Hai ca ai vazut la mamaie la tara, animale care nasc puii vii, adica ies din burtica de la mama lor, nu cele care ies din ou...
- ...
- Si care manaca laptic de la mama lor... incerc eu, convinsa ca-si va aminti de cele cateva generatii de pisoi pe care le-a urmarit din burta pisicii pana au crescut si au plecat de acasa...
Deodata fatza lui se lumineaza:
- STIU!!!!
- Spune!
- CATINCA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu